Fine, but who made the error?

On Wednesday, the Chronicle ran the following in a story about Shimon Peres, who spoke recently in Houston:

Peres' show of support for Olmert may not raise many eyebrows, given that both are tied to Sharon's centrist Kadima party, and both are wise to "capitalize" on Sharon's widespread popularity to ensure that his now-vulnerable party thrives without him, said Emile Sahliyeh, a University of North Texas associate political science professor who specializes in Middle East politics.

"If he doesn't come strongly in favor of Olmert, what chance is there to go back to the Likud Party?" Sahliyeh said of Peres' former party, which he left to team with Sharon.

On Thursday, the Chronicle issued the following correction:

Former Israeli Prime Minister Shimon Peres previously belonged to the Labor Party before he joined the centrist Kadima Party. A story about Peres' comments to local Jewish leaders on Page A12 on Wednesday misstated his previous party membership.

Yes, it most certainly did. However, since the error was contained in a quote as well, the correction should have stated either that the professor of Middle East politics got his facts wrong (unlikely), or that the reporter misquoted him and then compounded the error by writing about it.

An email to the Chronicle for clarification has gone unanswered.

Posted by Kevin Whited @ 01/22/06 09:21 PM | Print |

Bookmark and Share

Previous Entry | Home | Next Entry


+BH Commentary (RSS)
+Contact Us
+Local News Headlines



All content © 2004-09, blogHOUSTON and the respective authors. is powered by Nucleus.

Site design and Nucleus customization are by Kevin Whited.